Rubriky
Nakupovanie

Brní vám v končatinách? Možno je to vašim spánkom

Stáva sa vám niekedy to, že vám nepríjemne brní v rukách, v nohách alebo v prstoch? U mňa sa tento „jav“ objavil úplne z ničoho nič. Bolo to strašne nepríjemné. Mala som pocit, ako by ruky nepatrili mne. To brnenie som nevedela nijako ovládať a ani odstrániť. Ako to už býva, človek žije rýchlo, tak som návštevu lekárky nejako odkladala a odkladala. Potom sa však brnenie objavilo aj na nohách. Keď neprestávalo ani po niekoľkých týždňoch, povedala som si, že lekárku navštíviť asi naozaj musím.Žena leží prikrytá dekou na podlahe.jpg
 
Žiadne objektívne dôvody
 
Na moje prekvapenie lekárka nezistila nič. Ako prvá vec ju napadla chrbtica, no ja som s touto časťou tela nemala nikdy problém. Poslala ma na ortopédiu a na množstvo rôznych vyšetrení, no ani jedno z nich neukázalo, že by som mala nejaký, ako sa medzi doktormi hovorí, objektívny problém. Brnenie v končatinách neprestávalo. Preto som sa uchýlila bola k poslednému riešeniu, a to návšteve ľudového liečiteľa. K takýmto metódam som bola vždy skeptická, no na druhej strane som nemala čo stratiť. Pán, ktorý sa zaoberá liečením bylinkami a dosť veľkú časť svojich liečiteľských schopností praktizuje aj cez fyzioterapeutické cvičenia a masáže, mi poradil vec, ktorú by som od takéhoto človeka asi nečakala. Povedal, že ako prvú vec, ktorú mám urobiť, je výmena môjho starého matracu.Muž v klobúku a slnečných okuliaroch leží medzi kaktusmi.jpg
 
Matrac zafungoval zázračne
 
Ľudový liečiteľ mi poradil, aby som sa poobzerala po taštičkovom matraci. Je to v podstate matrac s pružinami, no pružiny nie sú v jednom celku, teda nie sú spojené, ale umiestnené v malých látkových vrecúškach – taštičkách. Vďaka tomu sa na matraci spí pohodlnejšie a hlavne zdravšie. Aj na moje prekvapenie táto zmena pomohla. Brnenie začalo pomaličky ustupovať po nejakom mesiaci a do troch mesiacov zmizlo úplne. Ak teda bojujete s niečím podobným a ani lekári nevedia, čo presne brnenie v končatinách spôsobuje, skúste začať práve výmenou matraca.
 

Zmeny platné od 1.1.2019 v podmienkach na získanie štátneho príspevku pre mladých

Väčšina podmienok na získanie štátneho príspevku ostáva nezmenená, avšak od Nového roku sa mení horná hranica príjmu pre žiadateľov. Okrem toho sa štátny príspevok mení na daňový bonus. Ten sa vzťahuje iba na úroky zaplatené bankám.

mince

Aké podmienky musíte spĺňať ak chcete získať daňový bonus?

  • Nie ste starší ako 35 rokov (v deň vašich 35. narodením ešte môžete požiadať o bonus)
  • Nemáte príjem vyšší ako 1,3 násobok priemernej mzdy brutto za mesiac (pri manželoch sa to zdvojnásobuje)
  • Účelom úveru je získanie, stavba prípadne rekonštrukcia alebo prestavba nehnuteľnosti

Na čo slúži daňový bonus pre mladých?

  • Môže byť použitý do výšky 50 percent z úrokov, ktoré ste zaplatili banke (maximálne 400 € za rok)
  • Môže sa uplatniť pri hypotékach do výšky 50 000 € (je možné aby celková suma  hypotéky bola aj vyššia, avšak bonus platí len na 50 000 €)
  • Je platný prvých 5 rokov splácania (počas nich sa dá ušetriť najviac 2 000 €)

V prípade, že máte uzatvorenú ešte starú zmluvu o štátnom príspevku pre mladých, tieto zmluvy sú aj naďalej v platnosti po starom. Ale nemusí to trvať dlho. Vzhľadom nato, že sa výška štátneho príspevku schvaľuje každoročne nanovo, môže sa stať že Ministerstvo financií neschváli daný štátny príspevok na nasledujúci rok. To by znamenalo, že starý príspevok zruší.

porada

Ministerstvo financií rozhoduje taktiež v prípadoch, ak sa vám po čase zvýši príjem a už nebudete spĺňať podmienky pre poskytnutie príspevku.
V prípade, že ešte stále zvažujete, ktorá hypotéka pre mladých je pre vás tá pravá, nebojte sa osloviť aj odborníkov, ktorí vám pri výbere pomôžu. Porovnajú pre vás viaceré ponuky a na základe vašich preferencií vám predložia najvýhodnejšie možnosti úverov. Predsa len hypotéka nie je krátkodobá záležitosť a pri jej výbere by ste mali byť dostatočne informovaný o poplatkoch a podmienkach, aby sa vám nestalo, že sa nakoniec neuvážene rozhodnete pre nevýhodný úver, ktorý budete veľkú časť vášho života splácať.  

Rubriky
Zdravie

Vyspinkajte sa do ružova

Vy si už zrejme ani nepamätáte keď ste boli malý ako vás vaši rodičia uspávali nielen spievaním ale aj hojdaním na rukách. Dnes vás už síce vaši rodičia nemusia uspávať aby ste sa ste nepokakali strachom do doby kým zaspíte. Pretože pod posteľou je zlý ujo bubák, no napriek tomu sa neubránite tomu aby ste zaspali ako malé dieťa napríklad aj v takom hojdacom kresle. Človek sa vekom ako dospieva mení, mení sa jeho výzor, mení sa jeho správanie, dokonca niektorý po dovŕšení dospelosti zosivejú. Dieťa pri spánku.jpgTo všetko je v poriadku, je to totiž prirodzená súčasť života. No jedna vec ostáva rovnaká. A to pôsobenie hojdania sa v určitom rytme, čo vám dokáže navodiť pocit bezpečia a následne ospalosti. Len pre zaujímavosť, rovnako to funguje aj u myší. Teda, tak vedci povedali. Okrem iného tiež zistili že takýto spánok má množstvo blahodárnych účinkov na celý ľudský organizmus, dokonca jedinci ktorý podstúpili testovaní. Cítili oveľa viac oddýchnutý, ako tí, čo zaspávali normálne. Ďalším z nespočetne veľa výhod je napríklad aj to že to prináša prekvapivo riešenie problému s nespavosťou. A tá dnes trápi množstvo ľudí ktorý by dali kľudne aj celý majetok len aby sa konečne mohli normálne vyspať a ráno sa tak prebudiť oddýchnutý s načerpanými novými silami. Dievča pri spánku.jpg
 
Tiež nesmieme zabúdať na jeden starý ale o to viac známy aspekt priaznivého účinku kvalitného spánku. A tým je nič iné ako zlepšenie schopnosti si zapamätať nové veci. Samozrejme tu už prichádza na rad celá rada vecí ktoré za to môžu. No každopádne keď ste oddýchnutý, lepšia sa naučíte nové veci. Ako keby ste mali nervózne preskakovať z nohy na nohu pretože si to nemôžete za nič na svete zapamätať. To nakoniec potvrdili aj samotné vedecké výskumy. Pretože skupina ľudí ktorá zaspávala v hojdacom kresle sa ráno po prebudení nemala problém naučiť nové veci skôr, ba dokonca vykazovala oveľa lepšie výsledky ako ich kolegovia. Ktorý spali normálne. Nechceme od vás teraz aby ste utekali do obchodu a vymenili kreslo za posteľ, no možno je čas vymeniť tú starú a nepohodlnú sedačku v obývačke za niečo iné a dopriať si tak kvalitný a pokojný spánok.

Chudnutie by malo byť zábavou

Je veľa z vás, ktorí sú nespokojní so svojou postavou. Samozrejme, ak nepatríte medzi zopár vyvolených, ktorí pre svoju postavu nemusia robiť nič. Majú skrátka metabolizmus, pri ktorom môžu zjesť hocičo a na postave sa im to neodrazí. Iným stačí len “pomyslieť“ na slaninu , alebo zákusok, a už je na váhe o pol kila viac…
Dopracovať sa k štíhlej postave by  chcel určite každý, kto má nejaké to kilo navyše. Väčšinu ale odrádza to, že to nejde zo dňa na deň a čo je najviac odrádzajúce, je drina s tým spojená.
Je dôležité si najprv upratať v hlave. Ujasniť si čo chcem, a ako veľmi to chcem. A čo som ochotný pre to urobiť. Prípadne obetovať.

workout

Schudnúť sa dá viacerými spôsobmi:

  • cvičením
  • zmenou stravovania
  • rôznymi diétami

Ani jeden z týchto spôsobov nie je jednoduchý a pri každom z nich je potrebná vôľa vydržať a nevzdať to.
Chudnutie cvičením je veľmi účinné. Zábavou je ale asi len pre minimum z vás. Pre ostatných je to drina. Ak chcete, aby návšteva posilňovne bola pre vás nie niečím nevyhnutným, čo musíte spraviť ak chcete zhodiť pár kilogramov, ale naopak, formou relaxu a zábavou, musíte sa tak nastaviť, byť odhodlaný a myslieť pozitívne.

posilování

Je to dôležité, ak s cvičením začínate. Najdôležitejšie je prekonať  prvý týždeň, zlomové je vaše odhodlanie a výdrž, pretože prekonať bolestivé pocity zo svalovice je veľmi ťažké pre väčšinu jedincov.
Ak to zvládnete a vydržíte, uvidíte, že návšteva  posilňovne, prípadne fitka sa pre vás stane niečím, na čo sa budete tešiť.
To isté platí pri zmene stravovacích návykov, prípadne ak ste sa rozhodli pre nejakú z diet. To, ako sa stravujete sa podieľa až 60 – 70%  na tom, ako vyzeráte, prípadne budete vyzerať.
Robiť niečo s nechuťou a na silu dlho nevydržíte. Preto je dôležité, ak chcete, aby sa dostavili výsledky a zároveň sa chudnutie pre vás nestalo nočnou morou, aby ste to nebrali ako krvopotnú prácu, ale ako zábavu, relax a spôsob uvoľnenia stresu .

Jednoduché spôsoby použitia zvyšných citrónov

Nielen chrípkové obdobie je typické tým, že máme doma veľa citrónov. Rovnako v letnom období, keď ich s obľubou používame do osviežujúcich nápojov. Voda s plátkom citróna je pre mnohých začiatkom dňa. Výborne naštartuje organizmus do nového dňa.

citron

Najčastejšie spôsoby používania citrónov :

  • Ochutenie čaju
  • Príchuť do minerálnej vody
  • Zdroj vitamínu C v čistej podobe
  • Prísada do vody na oplachovanie vlasov
  • Dôležitá súčasť pleťových masiek

Kúpili ste ich viac ? Neviete čo s nimi ? Viete, že sa dajú dať do mrazničky ? Stratia síce časť vitamínu C, no ako príchuť do nápojov ostanú použiteľné.
Šťavu z citróna môžete aj zakonzervovať. Zvyšky citrónovej kôry môžete použiť na čistenie kuchynského drezu, na čistenie skiel.
Najlepší spôsob je ale uvariť si mrkvovo- citrónový džús. Dajte variť 1 kg mrkvy spolu s 1 kg cukru a s 2 litrami vody. Pridáme na kolieska nakrájaný citrón. Varíme asi jednu hodinu. Potom rozmixujeme a pridáme šťavu z 2-4 citrónov. Každý ako to má rád a tiež každý citrón má inú výdatnosť.

citrony

Tento skvelý džús je osviežujúcim nápojom pre celú rodinu. Ak máte radi mätu, môžete ju pridať tiež. Obdobne sa robí aj sirup z bázových kvetov. Môžete aj kombinovať bázu, mrkvu, citrón. Alebo bázu citrón.
Jedno je isté, že citrón- je nielen chutný, ale aj osviežujúci v letnom období. V zime si zasa robím citrónové plátky s kurkumou a škoricou a zázvor Naložím do pohára a zalejem medom. Vrelo odporúčam. Tento elixír pridávam do čaju aj jem iba tak. Má mimoriadne antibakteriálne účinky. Je aj prírodným liečivom pri nachladnutí a chrípke.
Citrón, citrónová šťava, citrónová kôra- veru všetko vie šikovná gazdinka v svojej domácnosti na niečo využiť. U nás v zime visí aj vyzdobený klinčekmi iba tak z lustra v kuchyni. Či len nádherne vonia !