Rubriky
Www

Nástroje pre úspešný online marketing

Je pravda, že súčasný online marketing poskytuje hneď niekoľko možností, ako sa čo najlepšie zviditeľniť pred verejnosťou. Ako osloviť a získať potenciálnych zákazníkov pre váš segment a konkrétne pre vašu firmu a jej webovú stránku. K tomu, aby si vás v tomto veľkom online svete niekto všimol, musíte pochopiteľne podstúpiť určité kroky. Tie sú ale našťastie efektívne a môžu pomôcť aj vám. Pozrime sa preto spoločne na niektoré najznámejšie nástroje internetového marketingu.

mladý podnikateľ s notebookom

Optimalizácia pre vyhľadávače alebo takzvané seo má za úlohu postarať sa o vaše najlepšie postavenie v organických výsledkoch vyhľadávačov, k akým sa radí napríklad známy Google. Za poprednú pozíciu v organických výsledkoch sa neplatí, čo je veľká výhoda oproti spoplatneným reklamám. Navyše z dosiahnutia vysokej pozície dokáže váš web ťažiť ešte niekoľko mesiacov po skončení optimalizácie. Myslí sa tým hlavne na rastúcu návštevnosť a vznik konverzií. K základným nástrojom sa tu radí napríklad linkbuilding, tvorba textov, zakomponovanie efektívnych kľúčových slov.

  • O niečo iný princíp predstavuje reklama PPC, čiže pojem Pay-Per-Click, ktorý jednoducho preložíme ako platba za kliknutie. Teda princíp reklamy, za ktorú platíte podľa toho a vtedy, koľko a ak na ňu niekto klikne. Konkrétne vravíme o tých výsledkoch hľadania, čo sa nachádzajú nad organickými výsledkami a sú označená ako reklama. Ale môže ísť takisto o banerové, čiže obrázkové reklamy, no všetky majú spoločnú metódu spoplatnenia- inzerent za ne platí vtedy, ak na tieto výsledky alebo banery niekto klikne.

nápady, žiarovky

Marketingovým nástrojom ideálnym na PR pre zoznámenie vašich služieb s verejnosťou a pre budovanie vášho brandu sú v súčasnosti hlavne sociálne siete, kde by sme mali byť pravidelne aktívni a aktualizovať svoje novinky. Samozrejme venovať sa tým pádom svojim odberateľom a informovať ich. Hoci s publikovaním obsahu by sme tu mali byť triezvi, pretože vo veľkej záplave noviniek sa užívatelia začnú strácať a ignorovať ich.

Rubriky
Www

Chcete mať navštevovaný web? Musíte ho zviditeľniť!

 Ak máte svoj vlastný web, určite sa pýtate, ako dosiahnem a zvýšim jeho návštevnosť. Dôležitejšie je ale v tomto prípade vedieť, odkiaľ prichádza návštevnosť.

  • Predovšetkým odtiaľ, kde sa užívateľom poskytne odkaz na obsah vášho webu. V ideálnom prípade na základe nejakej relevancie a tematickej príbuznosti.

A preto vás môže napadnúť, že veľa ľudí vás dokáže nájsť cez internetové vyhľadávače, k akým sa radí napríklad Google. Tu si vás nájdu na základe svojich vlastných hľadaných výrazov a kľúčových slov. Rozhodne to ale z hľadiska vašej návštevnosti nebude také jednoduché ako sa zdá. Prečo?

interentový vyhľadávač

Pretože ak váš web nepodstúpil odbornú optimalizáciu pre vyhľadávače známu ako seo seolight.sk, možno je zaradený kdesi na stredných a zadných stranách organických výsledkov. Skrátka niekde, kde užívateľom nie je práve na očiach, pretože je pred vami veľa odkazov na obsah iných konkurenčných webov.

  • Toto sa dá však zmeniť a najefektívnejším spôsobom je práve spomenutá optimalizácia.

vyhľadávač, seo

Search Enigne Optimization niekde udávaná ako aj Search Engine Optimalization je pomerne zložitý proces, ktorý ale využíva veľa funkčných nástrojov. Cieľom týchto procesov je optimalizovať vašu stránku, aby v rámci možností získavala najvyššiu pozíciu v internetových vyhľadávačoch.  Práve toto vie byť účinným kľúčom k tomu ako sa zviditeľniť, ako získať pre stránku návštevnosť a ako na ňu prilákať relevantných návštevníkov. Teda takých, čo na ňom môžu uskutočniť konverziu, napríklad vytvorenie objednávky.

Následne sa hodí pripomenúť, že pozícia v organických výsledkoch je bezplatná. Je totiž získaná prirodzene a nie platenou reklamou. Túto pozíciu si nekupujete, ale získate ju na základe kvalitnej optimalizácie stránky. S tým by vám ale ideálne mal pomôcť tím špecialistov s dlhoročnou praxou, pretože bežný laik by sa mohol dopustiť veľa chýb a dokonca byť za ne penalizovaný.

Rubriky
Www

Click rate a dobrá reklama

Click rate alebo click-through rate je pomer používateľov, ktorý kliknú na vašu reklamu k celkovému počtu používateľov. Táto hodnota je potom vyjadrená v percentách a vďaka nej vieme určiť úspešnosť reklamy, ktorú sme si zaplatili. V prípade úspešnej reklamy je click rate niekde medzi 1,5% až 5%. V dnešnej dobe sa dá click rate našej internetovej reklamy ľahko zistiť. Po novom ho poskytuje už aj YouTube, kde môžeme nájsť click rate videa, ktoré sme na tejto stránke zverejnili. Prečo sa zaoberať cliclk ratom? Vďaka click rate máte priame výsledky vašej reklamy. Môžete vidieť či vaša reklama presvedčila potenciálnych zákazníkov ku kúpe vášho produktu, alebo či treba reklamu upraviť alebo úplne prerobiť. Takisto vám click rate dokáže napovedať efektívnosť a úspešnosť kľúčových slov v reklame.

ClickRate1

Ako zlepšiť click rate vašej reklamy? Aby ste zvýšili efektivitu vašej reklamy, tak musíte používať správne kľúčové slová. Vďaka nim sa bude reklama zobrazovať práve tým, ktorí hľadajú podobný alebo rovnaký produkt, aký ponúkate. Úspešná reklama tiež podnecuje v zákazníkoch emócie alebo potreby, ktoré váš produkt dokáže uspokojiť. Reklama by mala taktiež motivovať a vyzývať zákazníka ku kúpe vášho produktu. Obrázky sú taktiež dobrý spôsob ako zvýšiť váš click rate. Fotka alebo obrázok má rozdielnu úspešnosť na rozdielnych stránkach. Napríklad obrázok na Facebooku nemusí byť rovnako úspešný aj na Googli.

CLickrate2

Ak si platíte aj reklamu na sociálnych sieťach, tak skúste používať hashtagy. Spravte prieskum na najpopulárnejšie hashtagy vo vašom odvetví a používajte tie, ktoré súvisia s danou reklamou. Dôležité je takisto poznať takzvanú osobnosť zákazníka, čiže musíte vedieť odpovedať na tieto otázky: Kto je váš zákazník? Aký je jeho hlavný cieľ? Čo mu bráni v tom, aby dostal, čo chce? Tieto rady vám vedia pomôcť pri zviditeľnení vášho biznisu, ale lepšie je si dať spraviť reklamu odborníkom, ktorí sa tým živia.