Click rate a dobrá reklama

Click rate alebo click-through rate je pomer používateľov, ktorý kliknú na vašu reklamu k celkovému počtu používateľov. Táto hodnota je potom vyjadrená v percentách a vďaka nej vieme určiť úspešnosť reklamy, ktorú sme si zaplatili. V prípade úspešnej reklamy je click rate niekde medzi 1,5% až 5%. V dnešnej dobe sa dá click rate našej internetovej reklamy ľahko zistiť. Po novom ho poskytuje už aj YouTube, kde môžeme nájsť click rate videa, ktoré sme na tejto stránke zverejnili. Prečo sa zaoberať cliclk ratom? Vďaka click rate máte priame výsledky vašej reklamy. Môžete vidieť či vaša reklama presvedčila potenciálnych zákazníkov ku kúpe vášho produktu, alebo či treba reklamu upraviť alebo úplne prerobiť. Takisto vám click rate dokáže napovedať efektívnosť a úspešnosť kľúčových slov v reklame.

ClickRate1

Ako zlepšiť click rate vašej reklamy? Aby ste zvýšili efektivitu vašej reklamy, tak musíte používať správne kľúčové slová. Vďaka nim sa bude reklama zobrazovať práve tým, ktorí hľadajú podobný alebo rovnaký produkt, aký ponúkate. Úspešná reklama tiež podnecuje v zákazníkoch emócie alebo potreby, ktoré váš produkt dokáže uspokojiť. Reklama by mala taktiež motivovať a vyzývať zákazníka ku kúpe vášho produktu. Obrázky sú taktiež dobrý spôsob ako zvýšiť váš click rate. Fotka alebo obrázok má rozdielnu úspešnosť na rozdielnych stránkach. Napríklad obrázok na Facebooku nemusí byť rovnako úspešný aj na Googli.

CLickrate2

Ak si platíte aj reklamu na sociálnych sieťach, tak skúste používať hashtagy. Spravte prieskum na najpopulárnejšie hashtagy vo vašom odvetví a používajte tie, ktoré súvisia s danou reklamou. Dôležité je takisto poznať takzvanú osobnosť zákazníka, čiže musíte vedieť odpovedať na tieto otázky: Kto je váš zákazník? Aký je jeho hlavný cieľ? Čo mu bráni v tom, aby dostal, čo chce? Tieto rady vám vedia pomôcť pri zviditeľnení vášho biznisu, ale lepšie je si dať spraviť reklamu odborníkom, ktorí sa tým živia.